Steamy Windows

I Danmark hette det pole dancing men det fick det inte kallas i Sverige. Så steamy windows blev namnet.
Vad snackar jag om?

Var på en dansklass på SATS igår. Jag kände för att testa något nytt och bokade in mig på en eventklass, dvs. en engångsklass. Det hela gick ut på att man dansade med en lättmetallskivstång, sådana som används till Body Pump. Musiken är rockig, popig och kaxig. Tänk höfter och plutande läppar. Låter knäppt men det var riktigt roligt, efter ett tag kände man sig himla proffsig och hade ingenting emot att peka kaxigt mot spegeln. Man känner sig som Britney Spears eller liknande häftig popstjärna. MTV nästa! Kände mig stencool när jag dunkade stången i marken och ännu tuffare när jag satte den komplicerade armkombinationen på en gång.
 

Har blivit inspirerad nu och funderar på att gå på vanlig dansaerobic ikväll. Längesedan jag hade träningslust - känner bara måste måste just nu- kanske är det dags att satsa på danspassen istället för spinning och annat superjobbigt tills lusten återinfinner sig...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0